Σάββατο 27 Απριλίου 2024

ΠΡΟΤΑΣΗ -ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ από τις @Εκδόσεις Κέδρος και τη Φύγαμε  ...  ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ !!!

ΗΛΙΑΣ, Ο ΠΡΩΤΟΣ ΓΑΤΟΣ ΧΟΡΕΥΤΗΣ ΤΗΣ ΓΑΤΟΪΣΤΟΡΙΑΣ -ΠΑΠΑΤΡΕΧΑΣ, ΣΤΕΦΑΝΟΣ  

Η ιστορία μας μιλά για έναν μικρούλη γάτο

που είχε όνειρα πολλά και δεν το ’βαζε κάτω.

Πίσω έχει η γάτα την ουρά! Κι αν θέλετε να δείτε

πώς έγιναν όλα αυτά, σας λέω, προσδεθείτε!

Ο γάτος ο Ηλίας δεν καταφέρνει να μπει στην παρέα του Τζα και του Τζίκι, μιας κι εκείνοι τον κοροϊδεύουν που όλο σκοντάφτει και πέφτει. Όμως η χνουδωτή γάτα Αλίκη τον βοηθάει να βρει αυτό που τον κάνει ξεχωριστό. Όταν κάποια στιγμή η γατοσυνοικία κινδυνέψει, ο Ηλίας κάνει ό,τι μπορεί για να τη σώσει. Άραγε θα τα καταφέρει;

Ένα παραμύθι που φωτίζει το μονοπάτι προς το θάρρος, τη δύναμη, την προσφορά, αλλά και τη διαφορετικότητα, τη συμπερίληψη και την εκτίμηση.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

Ο Στέφανος Παπατρέχας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1989. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Ψυχολογίας του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και αριστούχος απόφοιτος της ανώτερης δραματικής σχολής Νέο Ελληνικό Θέατρο του Γιώργου Αρμένη.

Έπαιξε σε παραστάσεις με σκηνοθέτες τους: Κ. Ασπιώτη, Ν. Χανιωτάκη, Λ. Βαρτάνη, Ν. Δαλκυριάδου, Ρ. Μοσχοχωρίτη, Δ. Μαυρίκιο, Κ. Καπελώνη, Γ. Πιερρουτσάκου, Α. Πινακουλάκη, Έ. Φεζολλάρι, Ηλ. Ελληνικιώτη, Ν. Αρβανίτη, Φ. Μπαξεβάνη, Ε. Γεροδήμου, Κ. Γάκη, Γ. Χατζάκη, κ.ά.

Έχει παίξει σε ταινίες με σκηνοθέτες τους Π. Γρηγοράκη και Σ. Γκούσκου, καθώς και σε τηλεοπτικές σειρές με σκηνοθέτες τους: Ν. Χανιωτάκη, Α. Αγγελόπουλο, Μ. Μανουσάκη και Τ. Ψαρρά.

Συν-σκηνοθέτησε το θεατρικό έργο Μέχρι να ξημερώσει για το Ραδιόφωνο της ΕΡΤ και τα θεατρικά αναλόγια Αστερίων, Χαμένα κορίτσια ή Μέρζεμπουργκ και Το υπόμνημα στο Εθνικό Θέατρο.

Τέλος, έγραψε και συν-σκηνοθέτησε τα έργα Κλειώ, μια καλόκαρδη γαϊδούρα (2023), Ηλίας, ο πρώτος γάτος χορευτής της γατοϊστορίας (2022), Ονόριο, τα ανομήματα ενός εγκληματία (2020), Πασού (2019), Φροσύνη (2016) και Το ξέφωτο (2011), και είναι ένας από τους δύο συγγραφείς του έργου Ανιούτα (2009).

Για το έργο του Ονόριο, τα ανομήματα ενός εγκληματία τιμήθηκε με το 2ο Βραβείο Κοινού All4fun στην κατηγορία Νεοελληνικό Έργο και ήταν υποψήφιος για το Βραβείο «Κάρολος Κουν» στην κατηγορία Δραματουργία Ελληνικού Έργου.

Τα έργα του Φροσύνη και Πασού κυκλοφορούν από την Κάπα Εκδοτική, ενώ τα έργα του Ονόριο, τα ανομήματα ενός εγκληματία, Ηλίας, ο πρώτος γάτος χορευτής της γατοϊστορίας και Spa-σε κατάρα κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Κέδρος.

ΜΥΘΟΙ, ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΒΟΛΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ. Μικρές αφηγήσεις για γεγονότα που όλοι γνωρίζουμε, αλλά ποτέ δεν συνέβησαν - ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ 

Δηλαδή, οι Σπαρτιάτες δεν πετούσαν παιδιά στον Καιάδα; Ο Μέγας Αλέξανδρος δεν έκοψε τον Γόρδιο Δεσμό; Θα μας πείτε και ότι δεν λάτρευαν όλοι οι Βυζαντινοί τον τελευταίο τους αυτοκράτορα; Δεν σχεδίασε την Αγία Σοφία μια μέλισσα; Ούτε το Κρυφό Σχολειό υπήρξε ποτέ; Ούτε ο χορός του Ζαλόγγου; Ούτε για τους εμφυλίους της Επανάστασης ευθύνεται η διχόνοια των Ελλήνων; Τα αγγλικά δάνεια τελικά βοήθησαν την Επανάσταση; Δεν δημιούργησε το ΙΚΑ ο Μεταξάς; Δεν αφορίστηκε ποτέ ο Καζαντζάκης;

Το γαρίφαλο του Μπελογιάννη δεν ήταν κόκκινο; Το σαμποτάζ του Έβρου δεν έγινε με ζάχαρη στα ρεζερβουάρ των τανκς; Αλήθεια, ούτε ο Τσόρτσιλ είπε πως «οι ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες»; Ούτε ο Θεοδωράκης μάς κάλεσε να επιλέξουμε «Καραμανλής ή τανκς»; Δεν έγραψε ο Ρίτσος για τα τανκς που «χορεύουν στους δρόμους της Πράγας»; Ούτε ο Ανδρέας Παπανδρέου είπε πρώτος πως «Η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες» ούτε ανοιγόκλεισε το «χρονοντούλαπο της Ιστορίας»; Σε λίγο θα μας πείτε ότι ο Καποδίστριας δεν έκανε τεχνάσματα για να μάθουμε να τρώμε πατάτες, ότι ο Αϊνστάιν δεν έκλεψε τη θεωρία της σχετικότητας από τον Καραθεοδωρή και ότι ούτε χάσαμε για μία ψήφο την ευκαιρία να μιλάνε ελληνικά οι Αμερικάνοι. Μα γιατί μισείτε τόσο πολύ τους μύθους μας;

Μικρές αφηγήσεις, για μεγάλες παρεξηγήσεις.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

O Σταύρος Παναγιωτίδης γεννήθηκε το 1982 στη Θεσσαλονίκη και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και έχει διδακτορικό στην Ιστορία. Είναι μέλος του Συνεργαζόμενου Επιστημονικού Προσωπικού στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και επιστημονικός συνεργάτης του περιοδικού Hot Doc History. Έχει συγγράψει τον τόμο «Ιωάννης Καποδίστριας - Η προσωπικότητα και η διακυβέρνησή του», στη σειρά Η απελευθέρωση ενός έθνους - Από την επανάσταση των Ελλήνων στην ίδρυση του ελληνικού κράτους (εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα).

Από τις εκδόσεις Κέδρος κυκλοφορούν το μυθιστόρημά του Το κουρασμένο μέλι (2018) και η μελέτη του Μύθοι, παρεξηγήσεις και άβολες αλήθειες της ελληνικής Ιστορίας (2023).

ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΠΟΝΟΥ -ΨΑΘΑ, ΑΝΝΑ

Μπορεί, αλήθεια, ο πόνος να είναι και καλός;  

Έχει, άραγε, την ικανότητα μια χιουμοριστική ιστορία να ξεκλειδώσει τη θετική του πλευρά στην καθημερινότητά μας;

Το εγχειρίδιο του καλού πόνου είναι ένα παραμύθι για «μεγάλους». Στοχεύει με τρόπο απλό να φωτίσει εκείνες τις πτυχές του πόνου που έχουν την ικανότητα να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής μας, αρκεί να είμαστε πρόθυμοι να τις ανακαλύψουμε και να τις αποδεχτούμε. Ευελπιστώ η περιπλάνηση σε αυτή τη συλλογή παρατηρήσεων, σκέψεων και προσωπικών βιωμάτων να γίνει η αφορμή για να αναζητήσετε τη δική σας οπτική και να συμφιλιωθείτε με έννοιες όπως παρόν, παρελθόν, μέλλον, αιτία, πόνος, συναίσθημα, αλλαγή, ποιότητα.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

Η Άννα Ψαθά γεννήθηκε στην Αθήνα. Θα μπορούσε όμως κάποιος να τη χαρακτηρίσει «πολίτη του κόσμου», αφού τόσο η ενασχόλησή της με τον πρωταθλητισμό όσο και η επαγγελματική της σταδιοδρομία την έχουν ταξιδέψει σε πολλά μέρη εντός και εκτός Ελλάδας. Με εφαλτήριο την αλτρουιστική της διάθεση και το ομαδικό πνεύμα κινείται στον χώρο των εναλλακτικών προσεγγίσεων και της έρευνας, συμμετέχοντας και σε δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα. Λάτρις της αρμονίας και της σωματικής βελτίωσης, πιστεύει στην εξέλιξη του ανθρώπου και στη διά βίου μάθηση.

ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ -ΦΩΚΑ, ΙΩΑΝΝΑ- ΒΑΛΑΒΑΝΗΣ, ΠΑΝΟΣ

Τόποι - θεοί - μνημεία  

ATHENS AND ATTICA ARCHAELOGICAL OUTINGS-ΦΩΚΑ, ΙΩΑΝΝΑ- ΒΑΛΑΒΑΝΗΣ, ΠΑΝΟΣ


ΤΑ ΕΛΛΗΝΑΚΙΑ -ΦΑΚΙΝΟΥ, ΕΥΓΕΝΙΑ 

Όταν έβγαινε βόλτα ο Αφέντης ο Αγάς, όλοι έπρεπε να σκύβουν το κεφάλι. Μπροστά πήγαινε αυτός που κράταγε το τσεκούρι, πίσω ο Αγάς και πιο πίσω αυτοί που μάζευαν τα τρόφιμα και τα χρήματα. Κι όποιος ήθελε, ας μην έδινε! Κανείς δεν τολμούσε να μιλήσει. Χρόνια τώρα ο Αφέντης ο Αγάς έκανε ό,τι ήθελε. Ο Γιώργης, η Μαρία και τ’ άλλα παλικάρια του χωριού, όλο σιγοψιθύριζαν: ως εδώ και μη παρέκει… Αλλά μόνο σιγοψιθύριζαν…

Οι ανθρώπινες φιγούρες, τα καράβια, τα λουλούδια και τα πουλιά που κέντησαν και ύφαναν οι κοπελιές στα προικιά τους έγιναν ένα όμορφο παραμύθι.

Ένα παραμύθι εμπνευσμένο από τα κεντήματα, τα λιθόγλυπτα και τα υφαντά της ελληνικής λαϊκής τέχνης.

Απόσπασμα του κειμένου υπάρχει στο σχολικό βιβλίο «Ανθολόγιο Λογοτεχνικών Κειμένων Α΄ & Β΄ Δημοτικού».

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

Η Ευγενία Φακίνου γεννήθηκε το 1945 στην Αλεξάνδρεια. Μεγάλωσε στην Αθήνα και σπούδασε γραφικές τέχνες και ξεναγός. Εργάστηκε για μερικά χρόνια σε περιοδικά ως γραφίστρια. Το 1976 δημιούργησε το κουκλοθέατρο Ντενεκεδούπολη. 'Εχει γράψει και έχει εικονογραφήσει πολλά παιδικά βιβλία. Το 1982 κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα Αστραδενή. Τα μυθιστορήματα της έχουν μεταφραστεί και κυκλοφορούν στα γερμανικά, αγγλικά, ρωσικά, ουγγρικά, δανέζικα, γαλλικά, ολλανδικά, ιταλικά και σερβικά. Το 2005 τιμήθηκε με το Βραβείο Αναγνωστών (Εθνικό Κέντρο Βιβλίου - Σκάι 100,3) για το μυθιστόρημα της Η μέθοδος της Ορλεάνης και το 2008 με το Κρατικό Βραβείο Διηγήματος για τη συλλογή διηγημάτων Φιλοδοξίες κήπου. 

ΣΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΑΝ -ΦΑΚΙΝΟΥ, ΕΥΓΕΝΙΑ

Άλλο ένα παραμύθι από το κουκλοθέατρο "Καλημέρα" λέει για τις περιπέτειες που είχανε τα ντενεκεδάκια της Ντενεκεδούπολης, όταν βρέθηκαν μετανάστες στο Κουρδιστάν, τη χώρα των ρολογιών.

ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ -ΦΑΚΙΝΟΥ, ΕΥΓΕΝΙΑ

Η Ντενεκεδούπολη είναι μια πολιτεία αλλιώτικη απ' τις άλλες. Δεν είναι φτιαγμένη από τούβλα, πέτρες, τσιμέντο ή γυαλί. Είναι ολόκληρη φτιαγμένη από ντενεκέδες. Και μένουν σ΄αυτή, τι... άλλο; Ντενεκεδάκια. Άδεια, σκουριασμένα, παλιά ντενεκεδάκια. Βρέθηκαν όλα πεταμένα σ' ένα σκουπιδότοπο κι αποφάσισαν να φτιάξουν τη δική τους πολιτεία, για να μένουν μόνα τους και να 'χουν την ησυχία τους.

Τα ντενεκεδάκια που μένουν εδώ έχουν περίεργα ονόματα: Σαρδέλας, Μηλίτσα, Βουτυρένιος, Σοφός, Οκέυ-μπαμ-μπαμ. Ο Σαρδέλας είχε πριν τον πετάξουν σαρδέλες, η Μηλίτσα είχε κομπόστα μήλο, ο Βουτυρένιος βούτυρο, ο Οκέυ-μπαμ-μπαμ είχε κόκα-κόλα κι ο Σοφός είχε μέσα του καφέ.

Ζούσαν όλα πολύ ευτυχισμένα στην Ντενεκεδούπολη, ώσπου μια μέρα... 

ΑΣΤΡΑΔΕΝΗ -ΦΑΚΙΝΟΥ, ΕΥΓΕΝΙΑ

Σκεφτόμουνα πάλι ότι μετά από εκατό, διακόσια χρόνια, μπορεί κι εγώ να ήμουνα κούκλα στο μουσείο... Θα μπορούσα να φοράω την ποδιά μου ή τη ζακέτα μου την κίτρινη με τα παπάκια, να ‘χω τις κοτσίδες μου και να περνάει ο κόσμος να με βλέπει και  να λέει:

«Τι όμορφα που ήταν τότε τα κορίτσια!...»

Εγώ θα τους ακούω – αλλά τα μάτια μου θα κοιτάνε μπροστά ακίνητα – και τα βράδια θα περπατάω κι εγώ μαζί με τις άλλες κούκλες στις αυλές και στα χαγιάτια και θα βλέπουμε από ψηλά το Γιαλό.

Τι θα βλέπουμε άραγε τότε... μετά από εκατό, διακόσια χρόνια;...

ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ: ΕΝΑΣ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΕΚΤΕΣ, ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ ΚΑΙ ΤΟ ΒΟΥΝΤΟΥ ΩΣ ΤΟΝ ΜΑΧΑΡΙΣΙ -ΚΕΛΙ, ΑΝΤΑΜ ΧΙΟΥΜ 

Τα μεγάλα θρησκευτικά δόγματα του κόσμου: ουσιαστικές ιδέες και απροσδόκητες λεπτομέρειες. Γι’ αυτούς που θέλουν να έχουν μια γενική άποψη.

Από τη θρησκεία του Έλβις ως το Έθνος του Ισλάμ, από την Καμπάλα ως τον Ονειροχρόνο, από το Δρυϊδισμό ως το Όπους Ντέι, από το Σατανισμό ως την Εκκλησία της Αγγλίας, και από τους Ιππότες Τζεντάι ως την Εκκλησία των Σπορ της Εξοχής, το βιβλίο αυτό προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για την ιστορία των θρησκειών και των δογμάτων, τις μορφές πίστης, το τελετουργικό και τη σημειολογία, των μεγαλύτερων, μικρότερων, παλαιότερων πιο παράξενων, φανερών και κρυφών θρησκευτικών σεκτών και οργανώσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου